Shadow of the Tomb Raider - pierwsze wycieki materiałów

Shadow of the Tomb Raider - pierwsze wycieki materiałów

Shadow of the Tomb Raider ma być kolejną odsłoną przygód Lary Croft, która po restarcie z 2013 roku porzuciła rozwiązywanie zagadek w grobowcach na rzecz biegania po otwartym świecie i rozwalania wszystkiego co się rusza. Według plotek, nad grą pracować ma ekipa Eidos Montreal.

O tym, że Shadow of the Tomb Raider powstaje pisaliśmy już kilka razy. Tym razem nad trzecią częścią zrestartowanej w 2013 roku serii pracować ma nie Crystal Dynamics, a ekipa Eidos Montreal. O grze wiemy niewiele, ale kolejny wyciek, tym razem z agencji marketingowej, która podobno ma przygotować materiały reklamowe do gry, rzuca nam trochę światła na lokacje z gry.

Klasyczny Tomb Raider dostępny w przeglądarce internetowej

Takeoffla pracowało już wcześniej ze Square Enix, więc akurat wybór tej firmy nie powinien być zaskoczeniem. Jeśli to, co wyciekło z ich portfolio jest prawdziwe (czyli propozycje logotypów i ich umieszczenie na materiałach z gry, główne rysunki promujące gry), Lara może wrócić do plądrowania piramid, ale tym razem w Ameryce Środkowej lub Południowej. Zresztą, zobaczcie sami.

Warto dodać, że w planach jest także restart filmowego Tomb Raidera w którym główną rolę zagra Alicia Vikander, więc Square będzie chciało wykorzystać ten fakt i wydać Shadow of the Tomb Raider w okolicach filmu, by graczy zachęcić do wizyt w kinie, a kinomaniaków - do zakupu gry. A kiedy byśmy mogli spodziewać się zapowiedzi gry? Prawdopodobnie jeszcze w tym roku, gdyż osoby odpowiedzialne za markę w Crystal Dynamics jakiś czas temu zdradziły, że informacji o przyszłości serii możemy spodziewać się w tym roku.

Skomentuj Komentarze (38 opinii)

hubertuss03 dodano: 18.06.2017, 23:10
Podobno zapowiedź ma być pod koniec roku. Może PSX albo The Game Awards. W każdym razie czekam bo to ogólnie bardzo dobry restart.
damiannasic dodano: 18.06.2017, 23:20
"Nowej" Lary nigdy za wiele, będzie dobry tytuł.
c3urny dodano: 18.06.2017, 23:51
Lary nigdy za duzo. Uwielbiam taki rodzaj gier a lepszej od TR niestety nie ma.
IC dodano: 19.06.2017, 06:19
Co to w ogóle za tytuł jest?
ninja2 [83.6.***.***] dodano: 19.06.2017, 08:06
Pierwszy reboot był spoko ale Rise przegięło już w kwestii zadań pobocznych, których ostatnio nie cierpię. Niech gra będzie krótsza a bardziej intensywna, ciekawsza.
Dzik [178.235.***.***] dodano: 19.06.2017, 10:06
Wy ku*wa nie macie nic ciekawego tylko non stop pisać o tym samym pińcet razy. Ja je*ie.
Musiol do Dzik dodano: 19.06.2017, 10:16
A to kiedy pisaliśmy jeszcze o tym wycieku?
han'szczela'pierszy dodano: 19.06.2017, 12:08
niech ztobia PG-10 i spiernicza serie..
Rogalus dodano: 19.06.2017, 12:12
Oby jak najpozniej wyszlo.Jedynka byla wypas skonczylem 3razy.Rise juz byl slaby strasznie,jak dla mnie w glownej mierze przez sniegowy meczacy jak dla mnie krajobraz.Oby w kolejnej czesci juz cos pozmianiali,ruszyli troche silnik bo po Uncharted3,i Horizon bardzo ciezko sie oglada czesc druga.I osobiecie wolal bym wiecej zwiedzania roznych miajscowek globu bez skupiania sie na jednej z ktorej wychodzimy do kazdej misji,to bylo bardzo nietrafione w Rise.Silnik jak i niektore zalozenia gameplayowe juz sa do zmiany.
mikelsgrom dodano: 18.06.2017, 22:57
Dwie ostatnie części mi się nawet podobały. Chociaż pierwsza by mogła być nieco krótsza. Wiadomo, że Uncharted to to nie jest ( przynajmniej dla mnie ), ale miła odskocznia.
porckypizgus do mikelsgrom dodano: 18.06.2017, 23:09
Prawdopodobnie Uncharted nie byłby tak dobry o ile by powstał gdyby nie TR ;)
mikelsgrom do porckypizgus dodano: 18.06.2017, 23:35
A no;p
sullivan_1989 do porckypizgus dodano: 18.06.2017, 23:38
Co nie zmienia faktu, że po restarcie to właśnie Tomb Raider bardziej przypomina Uncharted niż odwrotnie :)
porckypizgus do sullivan_1989 dodano: 18.06.2017, 23:44
Coś w tym jest.
Redemptor do porckypizgus dodano: 19.06.2017, 12:15
Szczególnie Uncharted 4 gdzie zerżnięto zjeżdżanie na tyłku TB z 2013 r. Jestem świeżo po ROTTB i muszę powiedzieć, ze lepiej mi się podoba od U4. Grafika może nie tak ostra i technicznie nie tak ładnie jak w grze ND, ale ogólnie lepiej mi się podoba Tomb Raider. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 19.06.2017, 12:15
MatiPL dodano: 18.06.2017, 22:58
"Shadow of the Tomb Raider ma być kolejną odsłoną przygód Lary Croft, która po restarcie z 2013 roku porzuciła rozwiązywanie zagadek w grobowcach na rzecz biegania po otwartym świecie i rozwalania wszystkiego co się rusza."

Rozumiem, że w Rise of the Tomb Raider zagadki również zeszły na dalszy plan?
a_sanek do MatiPL dodano: 18.06.2017, 23:06
Właśnie ten "otwarty świat" najbardziej mnie irytował. Wrogowie zawsze w tych samych miejscach, biegaj po 10 razy przez mapę, bo teraz możesz spalić flagi, a za jakiś czas wrócisz gdy będziesz mieć łuk bloczkowy żeby otworzyć przejście , którego wcześniej nie można było. I znów wrogowie w tym samym.... po co to?
Musiol do MatiPL dodano: 18.06.2017, 23:44
Oczywiście. Porównaj sobie starsze odsłony z RotTR. To, co szumnie nazywane jest zagadkami w ostatniej odsłonie może wzbudzać uśmiech politowania w zestawieniu z tym co było kiedyś.
Devvv do Musiol dodano: 19.06.2017, 01:07
Dokładnie. Stare Tomb Raidery to zupełnie co innego. Zwłaszcza TR1 i TR4, gdzie zagadek było najwięcej.

Zrobili z tego jakiegoś SandBox'a. Zwłaszcza w RotTR. Zbieranie jakiś grzybów, drewna, liści jak w Far Cry. To że nie przepadam za Sandbox;ami to tym bardziej stawia u mnie te części nieco niżej niż stare gry od Core Design czyli Tom Raider 1 z 1996 aż do TR4. Nie biorę pod uwagę Tomb Raider Legend czy Underworld, bo te jeszcze jako tako trzymały się schematu z poprzedniczek. No ale klimat już nie ten. Dlatego dla mnie Tomb Raider zakończył się na czwórce w 1999 roku.

Ale nie oznacza to że nowe Tomb Raidery są złe. Bo nie są. Mają dobrą grywalność. A to że jakiś drzwi nie da się otworzyć bez łuku czy narzędzia to jest sztuczne przedłużenie gry. Dzięki temu tak szybko sie nie nudzi, bo wiesz że trzeba tu wrócić, by dostać się do grobowca. Jak wspomniałem to jest SandBox, ale nie co bardziej liniowy niż taki Far Cry 3 i 4 np. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 19.06.2017, 01:10
mravg do Musiol dodano: 19.06.2017, 13:05
Zasadniczo zgoda, choc ja bym to ujal tak:

Shadow of the Tomb Raider ma być kolejną odsłoną przygód Lary Croft, która po restarcie z 2013 roku zrekudowala znaczenie zagadek (ktore zostaly mocno uproszczone) na rzecz biegania po otwartym świecie i rozwalania wszystkiego co się rusza.
(tylko po to aby uniknac nieporozumien :) )


Powiem tak, TR nie bez powodu zniknal. I nie bez powodu reboot nie byl powrotem do starszych mechanik.
TR 2013 ogralem, uznalem ze to dobra gra choc miala swoje minusy - jednym z nich byl wlasnie brak zagadek bo grobowce byly smiechu warte.
Pozniej na fali sentymentu siegnalem po Trylogie - anniversary weszlo mi lepiej nizli TR2013 - wiecej zagadek, trudniej acz satysfakcja wieksza. Legends bylo tez dobre, ale juz w Underworld sie meczylem (nie dziwie sie ze po tej odslonie gra zaliczyla przerwe). Potem ogralem tRotTR i widac ze bylo lepiej nizli w 2013, ale dalej ta sama formula, grobowcow (opcjonalnych) niby ciut wiecej ale dalej wymagajace to one nie byly.

Z drugiej strony, TR nauczyl mnie aby nie isc za sentymentem - mam tez TR I-III oryginalne i odbilem sie od nich przeokropnie.

Po nowej odslonie nie spodziewam sie niczego wiecej nizli po Rise of the TR.
dudi_mati dodano: 19.06.2017, 00:01
Jeszcze się okaże że będzie to exclusive na... PS4, czym bym nie był zbytnio zaskoczony...
Widać że SE bardzo się zaczął dystansować w stosunku do MS.

Druga sprawa, SE chwaliło się wynikami sprzedaży RoTTR na PS4, ale o wersji na XBOX nadal brak oficjalnych wyników jak się sprzedało...
PSX do dudi_mati dodano: 19.06.2017, 10:07
Sprzedaż w mln sztuk (cały świat)
http://www.vgcha(...)ults=200


Rise of the Tomb Raider PS4 2016 AdventureSquare Enix 1.69mln
Rise of the Tomb Raider XOne 2015 AdventureSquare Enix 1.51mln
Edytowano 3 razy. Ostatnio: 19.06.2017, 10:08
Musiol do PSX dodano: 19.06.2017, 10:16
Te dane są bzdurą wyssaną z palca.
... ... ... do Musiol dodano: 19.06.2017, 12:07
To w takim wypadku można poprosić o jakieś bardziej wiarygodne źródło skoro te dane są bzdurą?
Musiol do ... ... ... dodano: 19.06.2017, 12:37
Problem w tym, że danych o sprzedaży tej gry po prostu nie ma. Nawet w oficjalnych raportach Square: http://www.hd.sq(...)ides.pdf

VGChartz swoje wyniki (poza tymi z Japonii, które są ogólnodostępne) sobie najzwyczajniej wymyśla.

Jedynie wiadomo, że wersja na Xboksa w miesiącu premiery nie trafiła nawet do Top10 w USA. A wydanie na PS4, w Top 10 pojawiło się jedynie w UK (7 miejsce) , Niemczech (5 miejsce) i Hiszpanii (też 5). Niestety - bez dokładnych wyników sprzedaży. W USA też nie trafiło do Top 10 (prawdopodobnie sprzedało się w 1 miesiącu około 120 tysięcy sztuk). http://www.neoga(...)count=82
dudi_mati [188.146.***.***] do PSX dodano: 19.06.2017, 14:35
Zauważmy że RoTTR pojawił się na Xbone rok wcześniej, a i tak gra się sprzedała lepiej na Ps4...
Więc jak już pisałem, nie będę zaskoczony jak nowy TR pojawi się tylko na PS4 i PC.
MateoChoski dodano: 19.06.2017, 21:59
Na pewno będzie to kolejna dobra gra.
vascoda dodano: 22.06.2017, 07:56
Jak odpaliłem TR na ps3 to byłem w szoku jak dobrze można zrobić grę w czasach gdy U4 wydawał się najlepszy. Wszystko biło U4. Grafika, klimat, gameplay. Faktycznie Rise nie miał już tak dobrej wciągającej story ale open world skala mapy sprawiała że chętnie odpalam to do dziś.

U4 to cukierkowy seans w kinie za 200zl i nie odpalisz drugi raz.
c3urny dodano: 23.06.2017, 12:12
Nie wiem jak ty grales w tr ale ja zazwyczj zabijalem z ukrycia i caly czas skradajac sie. To raczej w u4 leci sie jak rambo do przodu albo przez wiekszosc gry skacze po polkach skalnych. Lara juz podazala sladami swojego ojca i zwiedzala rozne krainy. Uncharted przy tomb raider to swieza marka. Tr to legenda :)
ChikoPL dodano: 18.06.2017, 23:52
Ukończyłem oba Tomb Raidery i powiem, że historią żaden nie powalał. Napisana tak jakby dla taniego filmu. Lara jakaś niezdecydowana. Banały w historii. Już z początku zorientowałem się kto jest kim - jak w tanich filmach. Zagadki także lipne, o ile można nazwać zagadką strzelenie strzałą z liną i zakotwiczenie czegoś tam.
Nie jestem jakimś zatwardziałym fanem Uncharted, ale ta seria przebija Tomb Raidera na każdym polu.

Wątpię by Shadow of TR był lepszy. Gra zła nie jest, ale jest mocno przereklamowana.
c3urny do ChikoPL dodano: 19.06.2017, 00:12

ChikoPL napisał:

Nie jestem jakimś zatwardziałym fanem Uncharted, ale ta seria przebija Tomb Raidera na każdym polu.


Czym przebija? Banalna opowiescia, dzieciecymi zagadkami, tania proba grania na emocjach? Jedna i druga gra jest jak wspolczesne kino, napakowane efektami bez skomplikowanej opowiesci aby wszyscy zrozumieli o co biega. Ostatnia gra jaka miala dla mnie super opowiesc bylo last of us. Ostatnie TR jak i u4 opowiesci wciagajacej nie ma ale gameplayem przewyzsza u4 o glowe. Dla mnie zreszta zawsze uncharted bedzie kopia tomb raider
ChikoPL do c3urny dodano: 19.06.2017, 00:33
Może i zagadki dziecięce, ale przynajmniej je ma. No ja nie wiem czy gameplay lepszy, bo teraz to jest plaga gier z otwartym światem i to jest po prostu nudne. Misje byle jakie, biegaj w około i takie tam. Otwarty świat coraz bardziej nudzi niż powoduje ciekawość. Z kopią Tomb Raidera to trochę pojechałeś. To tak jakby każdego FPSa nazywać kopią innego. Nigdzie też nie napisałem, że Uncharted jest jakieś wybitne, ale jest ciekawsze po prostu jeśli mam porównać obie te gry. W TLoU też jest tanie granie emocjami już na samym początku jeśli już to wytykasz.
fLiPeRek21 do ChikoPL dodano: 19.06.2017, 23:13
dokladnie, swietna gra, ale nie pamietam zadnej sceny z niej
a z serii uncharted cala masa nadal w pamieci
hubertuss03 do c3urny dodano: 21.06.2017, 14:56
Obie gry są bardzo dobre. Która jest lepsza to już kwestia gustu. Tobie się bardziej podoba TR, mi bardziej U4. Jest jednak jeden fakt, którego nie oszukamy: recenzje. U4 - 93%, TR - 88% (PS4). 86% (Xone). W opinii ogólnej lepsze jest U4.
c3urny do hubertuss03 dodano: 21.06.2017, 15:40
Jakby u4 byl gra wieloplatformowa to i recenzje bylyby inne. Latwiej zrobic cos na jedna platforme.
ChikoPL do fLiPeRek21 dodano: 22.06.2017, 16:11
Dokładnie. Tak samo postacie są lepiej napisane i po prostu czujesz je. Nie wiem jak u Ciebie, ale mnie zakończenie czwórki spowodowało jakąś pustkę tym, że to już koniec. Tomb Raider o zwykły TPS jakich wiele + otwarty świat, po bo co się trudzić by zrobić dobrą historię którą będziemy pamiętać. Lepiej wepchać otwartość i sztucznie napędzać godziny przesiedziane z grą. Zła nie jest.
ChikoPL do c3urny dodano: 22.06.2017, 16:19
A co to za różnica czy to gra na wyłączność czy nie? Rozumiem oprawa może się różnić, ale TR nie jest brzydki. Po prostu za dużo strzelaniny i zrobił się z tego niesmaczny miks. Ktoś po prostu pojechał. Mogli zrobić nawet lepszą historycznie grę od Uncharted, ale nie chcieli. Taką opartą na grobowcach, eksploracji nowych lądów, odkrywaniu informacji o swoich przodkach czy podążaniu ich ścieżkami i z sekwencjami skradankowymi, a nie Rambo. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 22.06.2017, 16:21
c3urny do ChikoPL dodano: 23.06.2017, 12:12
Nie wiem jak ty grales w tr ale ja zazwyczj zabijalem z ukrycia i caly czas skradajac sie. To raczej w u4 leci sie jak rambo do przodu albo przez wiekszosc gry skacze po polkach skalnych. Lara juz podazala sladami swojego ojca i zwiedzala rozne krainy. Uncharted przy tomb raider to swieza marka. Tr to legenda :)

Komentarze (38 opinii) Skomentuj