Call of Duty WW2 - co ze swastykami i innymi faktami historycznymi?

Call of Duty WW2 - co ze swastykami i innymi faktami historycznymi?

Call of Duty WW2 według zapowiedzi ma jak najwierniej oddać to co działo się podczas największego konfliktu w historii. Tyczyć się ma to jednak kampanii dla jednego gracza - w trybie dla wielu graczy nie będzie swastyk i trzymania się innych faktów. Twórcy wyjaśniają swoją decyzję.

Call of Duty WW2 powraca do korzeni. Twórcy ze studia Sledgehammer Games zdecydowali się na opowiedzenie o największym konflikcie w historii i zamierzają zrobić to jak najlepiej. Założenia kampanii dla jednego gracza przewidują jak największy realizm, z uwzględnieniem faktów i symboli. Sprawa ma się inaczej jeśli chodzi o tryb wieloosobowy - nie będzie swastyk, a gracze będą mogli grać czarnoskórym żołnierzem będąc po stronie nazistów. Twórcy wyjaśnili swoją decyzję.

Tak wygląda tryb wieloosobowy w Call of Duty WW2

Jeśli chodzi o granie czarnoskórymi postaciami po stronie nazistów w trybie wieloosobowym w Call of Duty WW2, twórcy wyjaśnili, że chodzi tu o niewymuszanie na graczach wyboru. Chcą aby awatar wybrany reprezentował gracza, niezależnie od strony po której chwilowo gra.

Gra wieloosobowa polega na zbliżeniu graczy lubiących grać w Call of Duty. Jest szybszy. Będzie brutalny w inny sposób niż te z dotychczasowych odsłon. Mieliśmy jednak trochę swobody kreatywnej i dlatego możemy stworzyć coś, co fani naprawdę pokochają.

Twórcy wiedzą, że w rzeczywistości nie miałaby miejsca sytuacja, w której w armii nazistów walczy czarnoskóry żołnierz - ważniejsza jest jednak dla nich wolność wyboru. Wszystko po to, abyśmy mogli się poczuć jakbyśmy sami uczestniczyli w którymś z konfliktów. Ponadto możliwe będzie granie kobiecymi postaciami.

 W trybie wieloosobowym Call of Duty WW2 zabraknie swastyk. To dlatego, że twórcy w żaden sposób nie chcą dzielić społeczności graczy - tym bardziej, że za tym symbolem kryje się wiele czarnych emocji, przywodzi na myśl wiele bolesnych wspomnień. Według twórców nie pasuje to do ich wizji trybu wieloosobowego.

Jakie jest Wasze zdanie? Popieracie zdanie Condreya, czy raczej uważacie, że nie powinno się tak odbiegać od faktów, nawet jeśli chodzi o tryb wieloosobowy?

Call of Duty WW2 na zwiastunie rozgrywki wieloosobowej

 

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-19-lets-talk-call-of-duty-ww2-swastikas-and-female-soldiers

Skomentuj Komentarze (43 opinie)

Badyl [83.6.***.***] dodano: 19.06.2017, 14:20
A w poprzednich częściach jak było? Dali ciała z multiplayerem. Powinne być awatary różne dla różnych państw z customizacją która nie przekracza faktów historycznych.
Lexx dodano: 19.06.2017, 15:04
Ciekawe czy będzie można wybrać czarnego nazistę geja, lub transseksualistę?
Ach ta poprawność polityczna.
Bambo [194.242.***.***] dodano: 19.06.2017, 15:10
"...tym bardziej, że za tym symbolem kryje się wiele czarnych emocji..." - co za rasistowska wypowiedź.
ja0lek dodano: 19.06.2017, 15:10
No i bardzo dobrze. Ich wyjaśnienie mnie przekonuje. Ważne, że w singlu będą się trzymać prawdy historycznej.
Error404PL dodano: 19.06.2017, 18:05
I bardzo dobrze że nie ma swastyk! Ja jestem POLAKIEM i nie podobało mi się to że byłem zmuszany grać nazistą i biegać w faszystowskich szmatach!
Polski_Asasyn dodano: 19.06.2017, 15:17
Dla mnie jak najbardziej spoko. Najważniejsze, żeby fabułą w trybie solo była dobrze oddana. Reszta mnie nie interesuje. Sądzę też, że jeśli ktoś w multi zwraca uwagę na to, czy strzela do niego czarnoskóry nazista, czy nazistka to coś jest nie halo z taką osobą. To tylko kolor skóry.
Pitttt [217.153.***.***] do Polski_Asasyn dodano: 19.06.2017, 16:01
chłopie, assasynku, synku, nie ma czegoś takiego jak czarnoskróry nazista albo żydowski hitlerowiec. Dla Niemców kolor skóry, włosów i oczu był bardzo ważną rzeczą. A pochodzenie to już wogóle
robson44 do Pitttt dodano: 19.06.2017, 18:05
Traktując poważnie własne kryteria czystości rasowej, naziści powinni rozstrzelać całą elitę NSDAP, z Hitlerem i Goebbelsem na czele, bo z nich były takie nordyki, jak z koziej d*py klarnet.
Pittt [89.76.***.***] do robson44 dodano: 19.06.2017, 18:19
Swiat by napewno po nich nie plakal!
robson44 dodano: 19.06.2017, 14:18
Na froncie afrykańskim mogło się trafić na walczących po stronie III Rzeszy murzynów z dawnych kolonii niemieckich, także "czarni naziści" mają uzasadnienie historyczne :) Odnośnie swastyki polecam https://www.youtu(...)z5NZKCzQ Edytowano 1 raz. Ostatnio: 19.06.2017, 14:19
BaH [213.136.***.***] do robson44 dodano: 19.06.2017, 20:25
Na froncie afrykańskim którego zapewne nie będzie fck logic
MateoChoski dodano: 19.06.2017, 21:02
Ważne że kampania będzie taka jak powinna być i zgodnie z historią, w multi jakoś bardzo to nie przeszkadza. Także jest okej. Najważniejsze że w singlu będzie i tyle.
jaar [94.254.***.***] dodano: 19.06.2017, 22:16
Myślę że powinni dac również możliwość wyboru nakrycia glowy, czemu nie turban zamiast chelmu, albo jarmulka jak ktoś jest żydem.
ARANTES dodano: 19.06.2017, 15:14
Masakra
to multi bd śmieszne - polityczna poprawność, a w następnej części bd koniczynka zamiast swastyki.
Powinien być bojkot takiego działania.
Multi straci klimat, zobaczycie.
Raven1209 do ARANTES dodano: 20.06.2017, 01:15
No to bojkot
KonigatoR [83.26.***.***] dodano: 20.06.2017, 08:13
miał być "Must Have" a będzie "Dont Have" a już odstawiałem kase na preorder. Przynajmniej będzie na piwo.
areko86 dodano: 20.06.2017, 09:07
Pierwszy raz z zainteresowaniem patrze w strone CODa. W sniperfielda nie da sie grac, choc caly czas mam nadzieje, ze zbalansuja rozgrywke i co jakis czas probuje sie przekonac do gry w ta czesc bfa. COD na razie wyglada dobrze, oby tylko nie poszli w slady bfa i nie zmuszali graczy do wytrzelania calego magazynka w celu zabicia jednego przeciwnika. Snajperzy rowniez powinni byc tak zbalansowani, zeby potrzebowali chwili na wymierzenie ze snajperki, a nie jak w bf1, strzal w biegu, czesto nawet bez celowania.
Zadnych robotow, granatow ktore nie zabijaja, mozdzierzy ktore po trafieniu w glowe przeciwnika zadaja 50% obrazen, snajperow ktorych na kazdym serwerze jest minimum 70%, klas elitarnych typu Robocop, behemotow o nadzwyczajnej wytrzymalosci i zadnych pancernych koni - bo nie lubie jak z porzadnej gry robi sie parodie, a tak wlasnie zrobilo DICE.
Eliasz87 dodano: 20.06.2017, 17:14
bardzo fajnie ale po co to komu , w dodatku ckm BAR z kolimatorem może mp40 z laserowym namierzaniem lub strzelanie laserem to by bylo coś i jeszcze niech dadzą dinosaury gdzie bedą służyć jako pojazdy to bedzie fajne . Takie właśnie jest CoD
rob [109.197.***.***] dodano: 20.06.2017, 18:22
To po prostu żałosne naginanie historii i nic więcej! Czarny hitlerowiec to taka sama niedorzeczność jak i murzyn walczący w szeregach 1 Dywizji. Czarni co najwyżej byli w transporcie itp. Nigdy na pierwszej linii. No niestety wtedy panowała jednak silna segregacja rasowa w US Army. I żadne poprawianie historii w grach nic tego nie zmieni.
urukhai dodano: 20.06.2017, 19:48
Ciekaw jestem czy w multi będą symbole komunistyczne. Skoro swastyk zabraknie to i tych powinno nie być. Komunizm zabił więcej ludzi niż nazizm.
enzo [94.40.***.***] dodano: 21.06.2017, 09:38
Zrzygać się chce tą ich poprawnością polityczną. Do przesady. Jak ktoś nie chce grac pod sztandarem swastyki to niech nie gra. Tu chodzi znowu o wybielanie Niemców.
Olson dodano: 19.06.2017, 14:13
Czy zagram również azjatą, mulatem i przede wszystkim żydem po stronie nazistów? Przecież to przeczy jakiejkolwiek logice i przesadnie nagina fakty. Jeszcze brakuje, by naziści zostali ukazani w dobrym świetle w tej grze. Ta poprawność polityczna kiedyś nas wykończy.
Voltix do Olson dodano: 19.06.2017, 15:11
Za takei smaczki pewnie dostaja dofinansowania :D Edytowano 1 raz. Ostatnio: 19.06.2017, 15:11
c3urny do Olson dodano: 19.06.2017, 20:39
Przeczytaj jeszcze raz artykul, zastanow sie i jesli nie zrozumiales zacznij czytac od poczatku albo popros kogos doroslego zeby Ci wytlumaczyl co jest tam napisane.
c3urny do c3urny dodano: 20.06.2017, 07:20
Widze ze niektorzy maja problem ze zrozumieniem a wiec wyjasnie jak chlopu na polu. W SP beda znaki nazistowskie a w MP nie. W SP bedziemy jakims amerykancem i kims tam innym walczacym z nazistami co jest dobre. W MP osobiscie nie chcialbym byc w grupie z swastyga i nie chcialbym aby ten znak tam wystepowal w wygranej grupie. Nie jest to zadne naginanie faktow historycznych tylko szacunek do osob poszkodowanych przez chu... z tym symbolem. Jesli ktos ma z tym problem to widocznie jest faszysta ktory placze ze nie ma jego ukochanego symbolu w grze online. Jesli ktos chce jeszcze trzymac sie faktow to moze producenci powinni umiescic tez symbol powstania warszawskiego i z automatu grupie wygranej dawac swastyge a przegranej kotwice. Z drugiej strony sie nie dziwie ze dzieciaki placza jak widze na ulicach najebanych gowniarzy w koszulce z Polska Walczaca albo ten sam symbol na zderzakach samochodow. Kretynow pelno wszedzie :(
Neddih do c3urny dodano: 21.06.2017, 19:22
To jest tylko gra. To że gra się nazistami nie oznacza, że się z nimi utożsamia. Jak gra się w Company of Heroes Rzeszą to jest się nazistą? Jak się w Hearts of Iron gra Niemcami i atakuje Polskę w '39 to automatycznie nie jest się patriotą?
To, że uważa się, że realia powinny zostać zachowane nie oznacza że "widocznie jest faszysta ktory placze ze nie ma jego ukochanego symbolu". W tym miejscu już zacząłeś ostro odpływać.
codzik [178.235.***.***] dodano: 19.06.2017, 19:15
a mnie nie obchodzi zadna historia w tej grze, mam sie po prostu dobrze bawic ze znajomymi i czy tam beda sfastyki czarni czy kobiety mam to totalnie gdzieś...
Eliasz87 do codzik dodano: 20.06.2017, 17:21
Masz racje to jeszcze brakuje jednorożców ,biegania po ścianach i Hitlera z miniganami ooo to bedzie super bo kto zabroni . Potem mamy to co mamy coraz gorsze gry i muzyka bo mam sie bawić a nie patrzec na jakiekolwiek zgodności bo po co chcesz się bawić kup poprzednie części bo po co nowości jak to samo
codzik [178.235.***.***] do Eliasz87 dodano: 21.06.2017, 20:55
co ty za glupoty piszesz? to jest gra w realiach drugiej wojny swiatowej ale to w dalszym ciagu tylko gra ona nie ma uczyc informowac pokazywac historii... chcesz historie przeczytaj ksiazke proste
whiteHusar [31.0.***.***] dodano: 19.06.2017, 14:44
Ale pierniczą, nie chcą urażać (WTF?), To są małe kroczku ku zakłamywaniu historii.

Czyli w multi będę mógł wybrać kolor skóry?
Polski_Asasyn do whiteHusar dodano: 19.06.2017, 15:23
Czyli tak, czarnoskórych wywalić i kobiety wywalić, bo inaczej zakłamują historię, tak?
Ale jeśli tak, to należy też wywalić wszystkie tryby. No bo nie słyszałem, żeby naziście z aliantami walczyli o "fragi", czy żeby ktoś naprawiał most pod ostrzałem. Zamiast tego dać jeden tryb, w którym dwie drużyny ostrzeliwałby się z pozycji. I tyle. A w BF1 wszyscy powinni w okopach siedzieć.
Musiol do Polski_Asasyn dodano: 19.06.2017, 15:38
Gdyby sami deweloperzy nie opowiadali bajek o zachowaniu historycznej zgodności, to totalnie nikt by się nie czepiał historycznych nieścisłości. Ale wpierw mówią jedno, a potem idąc ramie w ramie z dzisiejszym wypaczaniem historii, wprowadzają zmiany by ugrzecznić odbiór gry i nie daj boże kogoś z lewej strony spektrum poglądowego nie obrazić. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 19.06.2017, 15:40
Laughter-XIII do Polski_Asasyn dodano: 19.06.2017, 15:45
Czarnoskóry nazista kłóci się z ideologią Hitlera - to jest po prostu głupie.

Dalszej części komentarza nie za bardzo rozumiem. To gra, którą można zaprojektować bez irytującego popadania w skrajność, które wymieniłeś.
Polski_Asasyn do Musiol dodano: 19.06.2017, 15:47
Moim zdaniem jest trochę inaczej. Tzn zgadzam się z poglądem dotyczącym poprawności politycznej, bo to jest fakt. Ale nie zgadzam się z tym, że twórcy zrobili z gęby cholewę. A to dlatego, że trzymanie się ram historycznych dotyczyło singla, a nie multi. Rozumiałbym burzę, gdyby w singlu byli czarnoskórzy ssmani, czy sowieci, ale nie rozumiem co to przeszkadza w multi, które tak jak mówią twórcy, służy do jak najlepszego identyfikowania się z zerojedynkowym bohaterem.
Polski_Asasyn do Laughter-XIII dodano: 19.06.2017, 15:49
Nazista nazistą, ale czarnoskórzy służyli w Wermachcie na froncie w Afryce. Reszta komentarza dotyczy tego, że mówicie, iż to zakłamanie historyczne, ale takie same pretensje można wysunąć ku rozgrywce, która z wojną ma niewiele wspólnego.
noctropolis do Musiol dodano: 19.06.2017, 18:16
akurat "dzisiejsze wypaczanie historii" to domena jednostek z prawego spektrum pogladowego
Musiol do noctropolis dodano: 19.06.2017, 22:34
Tak? Dobrze wiedzieć. Źli prawacy w takim USA starają się wymazać flagę konfederacji bo jest według nich rasistowska.. a nie, chwila....
ejac [87.206.***.***] do noctropolis dodano: 19.06.2017, 23:52
uważam, że zdanie "murzyn znalazł się w ameryce bo dał się złapać w siatkę na plaży w afryce" prędzej urazi lewaka niż prawicowca. Dlaczego? a no bo to prawda, której lewica nie uznaje.
Garry do Musiol dodano: 20.06.2017, 13:32
Musiał, ale Ci samy prawacy tworzą teraz po netach petycję by wstrzymać produkcję FC5, bo im się nie podoba wizerunek rednecków w tej grze. A zwłaszcza to że będzie można do nich strzelać ;)
Tak więc w kwestii poprawności politycznej, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Musiol do Garry dodano: 20.06.2017, 14:15
Nie, nie tworzą. To troll ze strony 4Chana by "zbaitować" postępowe media, które w ogóle nie weryfikują wiadomości jeśli mogą dowalić ludziom o innych poglądach niż oni. Zweryfikowanie tej wiadomości mi zajęło z minutę/dwie :)
Darth_Adas do noctropolis dodano: 21.06.2017, 08:08
Wypaczaja historie wlasnie lewackie polmozgi, przykladow mi sie nawet nie chce wymieniac, bo wystarczy posluchac wiadomosci czy poczytac gazety...
c3urny do Darth_Adas dodano: 21.06.2017, 10:51
Wiadomosci sa w rekach prawicowcow :)
Darth_Adas do c3urny dodano: 21.06.2017, 21:51
Niestety swiatowe media nie sa w rekach prawicowcow...

Komentarze (43 opinie) Skomentuj

Zobacz grę w Bazie gier

Call of Duty: WW2

Call of Duty: WW2
  • Świat: 03.11.2017
  • Europa: 03.11.2017
  • Polska: 03.11.2017
  • Gatunek: FPS
  • Liczba graczy: 1-24
  • Kontroler ruchu: nie
  • Grafika 3D: nie